علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 20 روز سن داره

♥♔ شیرین کاریهای علیرضا ♥♔

تعطیلات عید فطر (بخش اول)

1394/4/29 12:33
نویسنده : الهام
1,364 بازدید
اشتراک گذاری

شاید ندانی، ولی عکاسی یکی از زیباترین کارهای دنیاست! عکاس بودن به انسان ریزبینی می بخشد یک ریزبینی خاص که عکاس را ملزم می کند به دیدنِ زیبایی ها و در واقع یک زیبا بینی+جزئی نگری را به انسان هدیه می دهد! وقتی یک منظره را از دوردست ها و به صورت جمعی می نگری از آن لذت وافری می بری ولی لذتی چندین برابر را زمانی تجربه می کنی که به همان منظره یا بخشی از آن، از دریچۀ دوربین و از قاب چند سانتیمتر مربعی آن بنگری و تمام آن زیبایی ها را در آن قاب کوچک بگنجانی! اگر قبول نداری به این عکس ها دقت کن! عکس هایی که بارها  و بارها آن ها را دیده ای ولی شاید آن زیبایی هایی را که در این عکس ها می بینی هرگز در نگاه مستقیم به آن ندیده باشی!

سال 80 که مادرمان در مقطع کارشناسی وارد دانشگاه شدند از اولین وام دانشجویی خود یک عدد دوربین تهیه کردند و اعتماد به نفسِ کاذب شان(خندونک) در حدی بود که به یک دوربین عکاسی معمولی نیز اکتفا نکرده و مستقیم رفتند سراغ دوربین های مکانیکی که لازمۀ عکاسی با آن دارابودنِ اطلاعات کافی در زمینۀ سرعت شاتر، حساسیت های فیلم، تنظیم دقیق فاصلۀ کانونی عدسی، و تنظیمات خاص دیافراگم بودعینک.

خرید دوربین باعث شد که ایشان در همان ترم در کلاس های عکاسی که توسط واحد فرهنگی دانشگاه برگزار می شد، شرکت کنند و علاقه و علاقه و علاقه باعث شد تا در مدت کوتاهی به چند و چون عکاسی آگاه شوند! علاقۀ مادرمان به عکاسی آن قدر زیاد بود که به میزان زیادی از هزینه های دیگر خود می زدند و پول شان را صرف خرید فیلم و چاپ عکس می کردند! چند ماه گذشت که مادرمان به انجمن عکاسی دانشگاه وارد شدند و چاپ عکس های سیاه و سفید در تاریک خانۀ عکاسی دانشگاه به میزان زیادی از هزینه های ایشان کاست و بر علاقۀ ایشان به عکاسی و مخصوصاً چاپ عکس افزودراضی!

مدتی گذشت و مادرمان با دیدنِ عکس هایی که قبلا در کنفرانس دانش آموزی فیزیک از آسمان شب دیده بودند، به عکاسی نجومی علاقه نشان داده و عضو انجمن نجوم دانشگاه شدند! مادرمان در سفرهای زیادی به بسیاری از نقاط ایران با انجمن نجوم همراه شدند و در شهرهای مختلف ایران به عکاسی از ماه و بناهای تاریخی آن شهرها پرداختند! در ولایت نیز مادرمان همواره سر به آسمان داشتند تا صورت فلکی های موجود در نقاط مختلف آسمان و موقعیت آن ها را نسبت به سوژه های زمینی چک کنند و در ذهنِ خود از آن تصویری مجسم کنند و چند شب بعد جای پای ستاره ها را در آن منظره های زمینی بگنجانند و شما قبلا در این پست نمونه هایی از این عکس ها را دیده اید. مادرمان در همان سال های دانشجویی بارها در دانشگاه نمایشگاهی از عکس های نجومی دایر کردند و در جشنواره های عکس و فیلم دانشجویی شرکت کردند.

عکاسی مادرمان تا پایان دورۀ کارشناسی هم چنان ادامه داشت و پس از ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر فشردگی دروس، فرصتی برای عکاسی به مادرمان نداد! بعد از مدتی تا مادرمان به خود آمدند متوجه شدند که مدت هاست  دوربین های دیجیتال جای دوربین های مکانیکی و آنالوگ را گرفته اند و در اولین جشن تولد خود بعد از ازدواج یکی از همین دوربین های دیجیتال را از بابایمان هدیه گرفتند.

کار با دوربین دیجیتال خیلی راحت تر و سریع تر از دوربین های مکانیکی بود ولی در عکاسی با دوربین دیجیتال هرگز از هیجان و لذتی که در عکاسی با یک دوربین مکانیکی به ایشان دست می داد، خبری نبود  و از همه مهم تر در شرایط خاص که امکان نوردهیِ بیشتر، ممکن نبود عکس ها آن چنان که باید خوب از آب در نمی آمد!

دوربین دیجیتال از سال 88 میهمان خانۀ ما بود و تمامِ هنرنمایی ها و خرابکاری ها و سوتی های اینجانب توسط همین دوربین شکار شد! کار کشیدنِ بیش از حد از دوربین مورد نظر در عکس گرفتن از ما، باعث شد که بهمن ماه 92 دوربین به حالت تعلیق درآید و لنزش توان بیرون آمدن از حفاظ را نداشته باشد! و حتی بعد از رفتن به تعمیرگاه و تعویض لنز بیشتر از نه ماه برای مادرمان کار نکرد و اینک حدود هشت ماه است که مادرمان بی دوربین اوقات می گذرانند و این برای مادرِ ما یعنی یک عمر بی دوربینی!خندونک مخصوصاً که عکس های موبایل با وجود حرکات ما (سوژه) به وقتِ عکس گرفتن، بسیار خراب و دیدنش برای مادرمان زجرآور بودخندونک

مدت هاست مادرمان به دنبال فرصتی برای خرید یک دوربین هستند ولی هیچ حرکتی در این زمینه از خود بروز نمی دهندخندونک و وجودِ دیجی کالا باعث شد که مادرمان در تاریخ 25 تیرماه 94 به آرزوی دیرینۀ خود برسند و از شدت شوق دست از کار و زندگی خود کشیده و از آن جا که دفترچۀ فارسی دوربین را در هیچ سایتی نیافتند، یک روزِ تمام به مطالعۀ دفترچۀ راهنمای انگلیسی که همراه دوربین بود، پرداخته اند و شما در این پست شاهد عکس هایی هستید که مادرمان در روز عید فطر گرفته اند و اینجا با شما به اشتراک می گذارند!

توصیۀ ما به شما: اگر به دنبال یک آرامش حقیقی و جداشدن از دنیاهای پر استرس اطراف خود هستید نگاه تان را به جستجوی زیبایی ها بفرستید و از ثبت آن ها در دریچۀ دوربین تان (حتی دوربین موبایل) به یکی از بهترین حس های دنیا دست یابیدمحبت

شما در ادامۀ مطلب میهمانِ طبیعت بسیار زیبای تابستانی یکی از محله های شهر دماوند خواهید بودمحبتمحبت

از آن جا که دایی محسن مان در معیت یوسف روز سه شنبه به ولایت عزیمت کرده بودند، مادرمان روز جمعه با خانوادۀ هستی جان، رفیق شفیق مان، قرار گذاشتند تا روز شنبه همان اوایل صبح عزم دماوند کنیم و اولین روز تعطیل از تعطیلات عید فطر را آن جا اوقات بگذرانیم!

ساعت هفت و نیم از منزل خارج شدیم و حدود ساعت نه در کنار رودخانه ای در محلۀ گلدشت دماوند مستقر شدیم! همان مکانی که اردیبهشت نیز میهمانِ زیبایی هایش بودیم و در این پست زیبایی های اردیبهشت ماه این منطقه را دیده ای!

و مادرمان عاشق این دو عکس هستند!محبت

پسرکی با موهای فرفروک و نامرتب و لب و لوچه ای پفکی! خــــــــوب فکر کن رفیق! اصولاً تریپ جنگلی با تریپ میهمانی رفتن خیلی تفاوت دارد و موهای ژل زده و فشن با محیط جنگل سازگاری ندارد! از این روست که شما موهای ما را فرفروک و نامرتب می بینیخندونک حتی لحظه ای تصور نکنی که مادرمان فقط یک بار در ساعات اولیۀ روز بر موهای ما شانه کشیده اند و دیگر بی خیال شانه کردن زلف مان که مرتب در اثر وزش باد پریشان می شده است، شده اند!درسخوانخندونک و این است از معایب داشتنِ موهای فرفروککچلحالا شما فعالیت زیاد ما در آفتاب را نیز بر معرکۀ موجود اضافه کندرسخوان

و این بستر همان رودخانۀ خروشانی است که در اردیبهشت ماه عکس هایش را در پستی که در بالا لینک شد، به نمایش گذاشته بودیم و اینک از آب تهی شده است.

هستی جان در تلاش برای به دام انداختن بچه قورباغه ها ( یا به گفتۀ ما "قورباغه ای ها" برگرفته از عبارت "فُلکس قورباغه ای"خندونک) و ما در تلاش برای تشویق کردن هستی جانزیبا

و نمایی دیگر از بستر رودخانهآرام

شما نیز آن دو عدد سنجاقکی که روی شاخه در حال جفت گیری هستند را می بینید؟! (عکس سمت راست)

و سرخی آتش در قاب دوربینمتنظر

و جناب "باز لایتیر" اسباب بازی محبوب این روزهایمان که در پست های بعدی در مورد چگونگی مالک شدنِ آن ماجرایی عجیب را خواهید خواند!

و بعد از فعالیتی عظیم بر پشتِ بابای خفتۀ مان تکیه زده به چیپس خوری مشغول شدیم و به مادر عکاس مان نیز چیپس هدیه می دادیمفرشته

و تمشک های محصور شده پشت نرده های یک باغ زیبازیبا

و باید خیلی ریزبین بوده باشی که تا به حال توجه ات به سایۀ حشراتی که روی آب راه می روند، جلب شده باشد! در عکس زیر شما داخل آب نقاط ریزی را می بینید که به حالت گل هایی با چهار گلبرگ بر زمین حک شده اند!

زلالی آب و موج های زیبای تشکیل شده در اثر راه رفتن حشرات روی آب، واقعا زیباستزیبا

این گلبرگ های زیبا سایۀ حشراتی است که روی آب راه می روند! و نمایی واضح تر از این سایه ها در دو عکس زیر مشهود است! در عکس سمت چپ شما حشرۀ مورد نظر را نیز روی آب می بینید! اعتراف می کنیم که هیچ چیزی جز سوژه یابی دقیق نمی توانست نگاه یک عابر را روی این زیبایی ها  متمرکز کند!

و درختان زیبا و سرسبز که زیر بار نعمت های بیکران خداوند سر فرود آورده اندزیبا

و نمایی دیگر از بستر رودخانه

و یک جاریِ زیباچشمک(سمت راست) و گل های تمشک که به علت وجود حصار امکان نزدیک شدن به آن وجود نداشت!

و تلفیقی از سبزی زمین و آبی آسمان و سپیدی ابرها، لحظه ای قبل از خروج از دماوندمحبت

تا این جا را داشته باشید تا در پست بعدی عکس های ادامۀ آن روز به یادماندنی که در لتیان و یکی از پارک های شهر گرفته شده است را با شما به اشتراک بگذاریممحبت

پسندها (8)

نظرات (27)

مریم مامان آیدین
30 تیر 94 18:07
سلااااام الهام جوووونم واااااااااای چه عکس های قشنگی...چه دوربین خووووبی...دلم بدجوووووووووووور خواست دوربین ما هم از سال 88 با ماست...اتفاقا از بعد از آیدین پرکار تر شد و تا 94 هم همکاری خوبی باهامون داشت...جز عکاسی بد در شب مشکلی باهاش نداشتیم ولی....درست شب خریدن گوشی جدید بر اثر افتادن از دست آیدین افتاد و لنزش موند بیرون و دیگه هم نه روشن شد و نه... البته من چون دوربین گوشی خوب عکس مینداخت و یه جاهای بسیاری حتی بهتر از دوربین هنوز تعمیرگاه نبردمش...که با توضیحات تو بهتر هم هست نبرم! و پیک نیک...مثل همیشه خیییلی قشنگ بود...قربووون موهای فرفروووک علیرضا...معلومه که تو پیک نیک باااید حااال کنه بدون آینه و شونه و قر و فر باز خوبه تو یک بار شونه کردی...من روز پیک نیک راااحت باش عمیقی بهش میدم....نهایت موقع عکاسی انگشتی بین موهاش بغلتانم چقدر از دیدن اون سرخی زغال و اون تمشک ها و اون آب زلال و اون گل ها و خصوووووصـــــــا...وضوح تصویر نزدیک و تاری تصویر دور لذت بردم ایشالا همیشه مشغول لذت بردن از جزییات و ریزبینی و غرق سرور شدن و پیک نیک و هوای خوب و خنده لبهای پسرکت باشی الهام گلم خیلی ببوس علیرضای گل منو
الهام
پاسخ
سلام مریم جوناین نظر لطف شماست خوشحالم که از عکس ها خوشتون اومده کار درستی کردی ندادی تعمیر! من کلی زمان صرف کردم تا نمایندگی شو پیدا کردم و بعد از ارسال بهم گفتند لنز تعویض شده ولی فکر کنم لنزش رو تعمیر کرده بودند، نه تعویض! چون خودم فکر می کردم مشکل از چرخ دنده های لنز بود که باعث می شد بیرون نیاد و یا به سختی بیرون بیاد! اشتباهی که همسرم موقع تحویل دوربین کرده بود، این بود که لنز قبلی رو ازشون نخواسته بود! شاید هم تعمیر کرده بودند و چون لنز جدید کیفیت نداشته، زود خراب شده با این حال اگه خواستی دوربینت رو بدی تعمیر حتما بده نمایندگی و حواست به نکاتی که گفتم باشه اون شونه کردن برای وعدۀ صبحش بود که تو خونه شونه کرده بودممی دونی تفاوت های آیدین با علیرضا در نوع موهاشونه! موهای آیدین لخته و موهای علیرضا فرفروک و حالت دار برای همین به سرعت میره هوا و پریشون میشه حالا خودم که عاشق موهای فرفروکشم برای جماعت بیننده گفتم که ممکنه براشون ناخوش باشه این نظر لطف شماست مریم جون و خوشحالم که خوشت اومده ممنونم و منم برات لحظات شادی رو آرزو می کنم عزیزم آیدین دوست داشتنی رو می بوسم
مامان بهناز
30 تیر 94 18:29
عیدتون مبارک الهام جون نماز و روزه تون قبول حق باشه. به به دوربین نو مبارک به سلامتی استفاده کنین. انشالله باهاش بهترین و شیرینترین روزهای زندگیتون رو ثبت کنین انشالله یه روز عکس دامادی گل پسرمون رو ببینیم باهاتون موافقم که کار با دوربین های حرفه ای اگرچه سخته اما ارزششو رو داره و کیفیت عکسهاش خیلی عالیه خصوصا برای عکاسی بچه ها ( از بس در حال حرکت و ورجه وروجه هستن ) ماهم خودمون دوربین دیجیتال داریم اما متاسفانه در شرایط خاص مثل نور کم یا زیاد یا تکون خوردن کیفیت مناسبی نداره عکسهاتون خیلی زیبا و هنریه پس معلوم شده که رفتین کلاس عکاسی و حسابی از فوت و فن این هنر خبر دارین به نظرم بهترین کار رو کردین خصوصا که تو دوران مجردی که فرصت بیشتری برای اینجور کارهای تفریحی هست مگه الان میشه با بچه و خونه رفت دنبال اینجوره کارها راستی یه سوال داشتم میشه نوع دوربینی که خریدین رو بگین؟ ماهم تصمیم داریم در آینده یه دوربین حرفه ای تهیه کنیم تا بهتر بتونم از دخترم عکس بگیرم و نوع عکس این دوربین ها بیشتر خوشم میاد
الهام
پاسخ
سلام بهناز جان ممنونم عزیزم و عید بر شما هم مبارک ممنونم برای دعای قشنگ تون بهناز عزیزم بله درسته عکس گرفتن از این وروجک ها، سرعت شاتر فوق العاده بالایی میخواد با سایبرشات قوی! بس که در حال وول خوردن هستند این نظر لطف شماست عزیزممی دونید تو کلاس ها خیلی مطالب زیادی گفته نمیشه فقط اصول پایه! اون چیزی که اهمیت داره اینه که پیگیر باشید و نگاه دقیقی داشته باشید و سوژه یاب خوبی باشید. خیلی از دوستانم با من همون دورۀ چند ماهۀ عکاسی رو دیدند ولی حتی پاشون به تاریک خونه نرسید و حتی همون چند عکسی که برای تکلیف باید به استاد می دادند رو هم به اجبار و با تقلب گرفتند علاقه خیلی مهمه و شما که علاقه دارید حتما پیگیر باشید لینک دوربین رو تو انتهای پست قبلی گذاشته ام اینجا هم میذارم برای کسانی که قصد تهیه دوربین رو دارند شاید به دردشون بخوره از دیجی کالا این دوربین و خریده ام: http://www.digikala.com/Product/DKP-26314/Canon-EOS-1200D-18-55/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D9%86-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%8A-%D8%AF%D9%8A%D8%AC%D9%8A%D8%AA%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%86-EOS-1200D-18-55 مشخصات کاملش رو زیرش نوشته
صدف
30 تیر 94 19:21
دوربین جدید مبارک . آرزومندم همیشه بهترین خاطرات رو با این دوربین ثبت کنید . درخصوص عکاسی هم کاملاااا باهاتون موافقم . آرامشی که در هنر هست از جمله هنر عکاسی , نقاشی و خطاطی در هیچ چیز نیست خصوصا عکاسی و نقاشی که با انواع رنگها و ثبت زیبایی همراه هست . اتفاقا منم که چهارم دبستان بودم به شدت به عکاسی علاقه نشون دادم و مامان و بابام تصمیم گرفتن به محض گرفتن کارنامم برام یک دوربین خیلی مجهز و مارک بخرن تا اینکه همون روزها یکی از مادربزرگهام به سفر مکه رفت و مادربزرگ دیگه ام به سفر سوریه و هر دونفر همزمان برام سوغاتی دوربین عکاسی خیلی خوب آوردن و زودتر از رسیدن نتایج امتحانا منو به آرزوم رسوندن و من و دوربین شده بودیم دوستای جدا نشدنی از هم . تا سال پیش دانشگاهی هم این عکاسیم ادامه داشت تا اینکه بعد از رفتن به دانشگاه دیگه بیخیال عکاسی شدم . البته هیچ گاه به صورت حرفه ای دنبالش نبودم ولی همون عکسایی که از آسمون و طبیعت میگرفتم برای خودم کلی آرامش بخش بود خصوصا دوره پیش دانشگاهی و آماده شدن برای کنکور . البته هنوزم هرگاه حوصله ام سر میره دوربین بدست لابلای درختا و گلدونای تو حیاطمون دنبال سوژه میگردم
الهام
پاسخ
ممنونم عزیزم حق با شماست هنر همیشه آرامش آفرینه و مخصوصا عکاسی و نقاشی و خطاطی من برخلاف شما تو خطاطی خیلی هنری ندارم نقاشی م خوب بود ولی پیگیرش نبودم ولی عکاسی رو همواره دوست داشتم چه هدیه های خوبی براتون به یادگار آورده اند اتفاقا عکس هایی که گهگاه از حیاط خونه تون تو وبتون میگذارید واقعا زیباست
صدف
30 تیر 94 19:24
راستی یادم رفت بگم عکسها هم بی نظیره و کیفیت دوربینتون هم خیلییی عالیه و احسنت به شما که عکسهای به این زیبایی رو ثبت کردید خصوصا عکس جوجه های روی آتیش
الهام
پاسخ
لابد اونقدر از عکس جوجه ها خوشتون اومده که یادتون رفته از اصل ماجرا یعنی دوربین و عکس ها ممنونم عزیزممثل همیشه خیلی خیلی به من لطف دارید و خوشحالم که هستید
فهیمه
30 تیر 94 19:28
سلام الهام جون با خوندن این پست احساس طراوت و شادابی کردم. همه چیز زیبا و آرامش بخش بود. واقعا عکس های زیبایی بود. ممنون ما آقا علیرضای گل رو با صورت و موهای بهم ریخته هم دوست داریم و بهش عشق می ورزیم.
الهام
پاسخ
سلام فهیمه جون خداروشکر که احساس خوبی بهتون دست داده خیلی خوشحالم که خوشتون اومده عزیزم این نهایت لطف شما رو می رسونه عزیزم امین گلم رو می بوسم
مامان علی
30 تیر 94 19:40
وای الهام جون عجب عکسهایی چقدر چشم نوازه دم دوربینت گرم میدونی این عکسها رو بیشتر باید دید وخظ بصری برد تا دربارش بنویسی بعض وقتها درباره یک چیز میشه ساعت ها نوشت و درباره بعضی صحنه ها باید فقط دقایقی زل زد و نگاه کرد. من عکس تنه درخت شکسته وگل خاردار وخیلی خوشم اومد. عکسهای علیرضارو هم تو قاب هنری گرفتیا چیپس و کلوز اپ و های لایت کردی یکبار محوش کردی خوشم اومد چه خوبه دوربین خوب!! ژست های پسر نازنینم هم معرکه است از عمق وجوده و بیخیالی محض مقابل دوربین. خود خودش. منتظر ادامه پست هستیم میبوسمتون راستی الی برای من چه کردی؟قراربود یکسری مشخصات ...جمع کنیم.فراموشت نشده؟دوتا هم پیغام دیشب واست گذاشتم اینبارخصوصیش نکردم امیدوارم رسیده باشه
الهام
پاسخ
سلام زهرا جان خوشحالم که از دیدنِ عکس ها لذت برده ای رفیق تنه های شکستۀ درخت ها برای منم جالب بود مشخص بود به تازگی اونا رو از ریشه درآوردن و روی هم تلنبار کرده بودند ولی نمی دونم برای چه هدفی خواهر کاش این قدر که از دوربین و ژست های علیرضا و مناظر تعریف کردی اندکی و فقط اندکی از عکاس هم تعریف می کردی و حقیقیت زیبا شدنِ بچه ها رو تو عکس ها خوب فهمیده ای! می دونی علت این که عکس های بچه ها همیشه خیلی زیبا و هنری میشه اینه که به دنبال ژست گرفتن نیستن بلکه خودشون هستند! کاملا طبیعی ایشالا در اولین فرصت عکس های دیگه رو آپلود خواهم کرد برای دوربین اگه میخوای موردهای خوبی تو دیجی کالا هست و می تونم از بین همون گزینه ها برات تحقیق و تفحص رو شروع کنمو اگه موبایل میخوای که به نظرم دوربین های موبایل خیلی خوب نیست! داداشم سونی داره دوربینش در مقایسه با بقیۀ گوشی ها خیلی خوبه، با این وجود تو روز خوبه ولی تو شب فلش نداره و عکس های خوبی نمیندازه شنیدم که گوشی اپل دوربینش خوبه ولی به نظر من اگه بخوای اون همه پول و صرف خریدن اپل کنی بهتره یک دوربین + یک گوشی معمولی بخری! چون گوشی هر مدلی که باشه بالاخره تجهیزات دوربین های مکانیکی رو نداره و گوشه های عکس رو می کشه! ضمن این که نهایتش اپل هم که باشه کار یک دوربین دیجیتال معمولی رو انجام میده من مدت هاست که قصد خرید دوربین و دارم و بارها و بارها همسرم پیشنهاد داده به جای دوربین یه گوشی خوب بخرم ولی ترجیح دادم همون گوشی قبلیم با اندورید پایین و داشته باشم ولی در کنارش یه دوربین خوب بخرم خصوصی هات رسید عزیزم و خوندمشون ولی چون رمز وبت با فایرفوکس باز نمیشه و باید برم تو اکسپرورر و من هم تنبل نیومدم بهت خبر بدم که رسیدهبازم شرمنده به اندازۀ یک دنیا برای دوربین اگه مصمم هستی خبرم کن
مامان زینب
30 تیر 94 20:11
سلام الهام جون بازم دوربین جدید مبارک وای خانم شما چقد خانم هنرمندی هستید و ما خبر نداریم عکساتون واقعا زیبا هستن و با نگاه کردن بهشون یه حس خاصی به من دست میده من عاشق اون موج های ایجاد شده روی آب شدم منم عاشق عکاسی ام و چه جالب که اولین هدیه تولد من هم یه دوربین عکاسی دیچیتال بود که متاسفانه 2 سال پیش از دستم افتاد زمین و به کلی نابود شد و من تا به حال موفق نشده ام که دوربین بخرم و به دوربین گوشی اکتفا کرده ام البته بابای آیدین و افرادی که باهاشون میریم بیرون همیشه از دست عکس گرفتن های من خسته میشن اما من از عکس گرفتن لذت میبرم ایشالا که همیشه ایام به کامتون باشه و خوش باشید میبوسم علیرضای ناز رو با اون موهای فرفروکش
الهام
پاسخ
ممنونم زینب بانواین نظر لطف شماست عزیزم خوشحالم که از عکس ها خوشتون اومده دوستم چه بد! آدم کلی حسرت می خوره که دوربینش گم بشه یا سقوط کنه و داغون بشه! برای همینه که من خیلی زیاد برای دوربین و مخصوصا موبایل هزینه نمی کنم باید کلی هم از خداشون باشه که یک همچین خانم باذوقی همراهشون هست و لحظات شیرین شون رو ثبت می کنه ممنونم عزیزمآیدین نازنین رو می بوسم
دریا
31 تیر 94 0:11
سلام الهام جان مرحبا واقعا به شما و مادرتون عید رو هم گرچه دیره ولی تبریکم میگم. موفق باشید عزیزم
الهام
پاسخ
سلام دریا جان نمی دونم متوجه شده اید یا نه، ولی همۀ پست های وبلاگ از زبان علیرضای سه ساله نوشته میشه و من مخصوصا از همون ابتدا به زبان خودش نوشته ام که در آینده اگه بخواد ادامۀ خاطراتش رو اینجا بنویسه، وبلاگش یک دست باشه و در واقع وقتی میگه "مادرمان": منظورش من هستم:" الهامِ سی و دو ساله" عید بر شما هم مبارک ممنونم از حضورتون عزیزم
مامان علی
31 تیر 94 0:51
ببخشید دوستم راست میگی،از تحسین شما غافل شدیم! دم عکاس باشی هم گرم!که هم سوژه شناسه وهم چهارچوب شناس خوب بید یا بازم تعریف نیازه بدنت بالا نیومد! الهام جون سرت شلوغه اساسی!من گوشی سونی با دوربین ده دارم!دوساله! نه گوشی لازمم نه دوربین! گفتم یک لپ تاپ تا دو تومن!بهم معرفی کن! البته نمیدونم فعلا دست نگه دارم وبه همین که دارم اکتفا کنم بخاطر رفت و آمد تح*ریم ها یا نه! باشه عزیز دل فرصت کردی یک سری اطلاعت دراین رابطه بزار برام برا دادام دل وآجی ایسوزه بازم اطلاعات شما کمک خواهد بود.مرسی،شب بخیرررررررر
الهام
پاسخ
این چه حرفیه زهرا جانم، باور کن شوخی کردم "بدنت بالا نیومد" و خوب اومدی تا به حال نشنیده بودم عزیزم باور می کنی اصلا به یاد ندارم برای لب تاپ چیزی بهم گفته باشی!؟ یادمه یک بار بهم گفتی ولی تا جایی که یادمه بهم گفتی یه گوشی با دوربین خوب شاید هم گفتی لب تاپ و من اشتباهی شنیده ام حالا میخوای برای اطمینان بیشتر و اگه ضرورتی نداره چند ماه دیگه صبر کن. در مورد لپ تاپ، داداشم لِنُوو داره، پارسال مدل خیلی خوبش رو 2700 خرید! خوبه ولی به نظرم به خوبی لپ تاپ من نیست! و البته خودش هم همین اعتقاد و داره! من چهار ساله سونی (وایو) دارم و خداروشکر شبانه روز ازش کار کشیدم و راضیم! پول زیادی که بابتش دادم نوش جونشون! چون واقعا ازش راضیم! در هر صورت به روی چشم بازم تحقیق میکنم و خبر میدم شب آرامی داشته باشی نازنینم ×××××× با خوندن مجدد پیام های قبلی متوجه شدم که اول از من برای دوربین سوال کرده بودی و وقتی من جواب دادم گفتی که منصرف شدی و دوربین و موبایل نمیخوای و تو فکر خرید لپ تاپ هستی! ولی چون بعدش یه مدت نبودی و منم درگیر عمل شدم کلا فراموش کردم بازم شرمنده ام رفیق
مامان ریحانه
31 تیر 94 8:55
سلام الهام جون ببخش این روزا خیلی دیر میام آخه داریم آماده میشیم برا عروسی داداشم به خاطر همین فرصتام کمه باز هم مثل همیشه عالی و جذاب دوربین نو مبااااااااااااااااارک امیدوارم به واسطه ی ی این دوربین و گرفتن عکسهای زیبات ما هم بتونیم مهمون لحظه های زیبایت باشیم الهام جون نگاه ریزبینت به طبیعت جای تقدیر داره خیلی خوب به تمام چیزهایی که شاید ما راحت از کنارش رد میشیم توجه داری و عکاسی از سایه ی حشرات داخل آب و اشکال ایجاد شده توسط آنها گواهیست بر این همه ریزبینی و دقت فدای علیرضا بشم که وقتی موهاشو توصیف میکنی و میگی فرفروک چقدر خوشم میاد میخوام پیشش باشم و بچلونمش چه حیف از رودخانه ای که خشک شده تمام خوراکی های خوشمزه نوش جونتون الهام جون عاشق عکسهایی هستم که یه جورایی زمین و به آسمون میدوزی و واقعا با این هنر عکاسی آدم حس میکنه که تا آسمان راهی نیست زیباییهای زندگیت بی حد و اندازه دوست عزیزم زیباترین گل زندگیت را هزاران بار ببوووووووووووووووس
الهام
پاسخ
سلام ریحانه جون شرایط تون کاملا قابل درکه ریحانه جونخیلی خیلی برای عروس و داماد آرزوی خوشبختی میکنم این نظر لطف شماست عزیزم و ممنونم از توجه و دیدگاه زیباتون اتفاقا منم عاشق موهای لخت نازنین جون هستم بازم خدا رو شکر که تو این فصل همون یه ذره آب می اومد، سال قبل که تو بهار هم هیچ کجا از آب خبری نبود جاتون سبز عزیزم خودم هم خیلی از عکس هایی که آسمون هم تو قسمتی از کادر هست خوشم میاد، و خوشحالم که خوشتون اومده ممنونم عزیزم و منم برای شما بهترین آرزوها رو دارم
مامان کیانا و صدرا
31 تیر 94 9:51
سلام الهام جونم.اولا ممنونم بابت عکسها و دوم در یه فرصت مناسب میام و کامل پستتونو میخونم.فعلا فقط عکسها رو دید زدم و خوشم اومدفقط الهام جونم یه سوال من قبلا با گوشی قدیمیه هیچ مشکلی برای کم کردن حجم عکس نداشتم چون اصلا حجمی نداشتن عکسها ولی با این جدیده این مشکل وجود داره و یادمه شما یه بار گفته بودی چطوری میشه همزمان حجم چندین عکسو با هم کم کرد.واسه همین میخواستم اگه زحمتی نیست برام بنویسی این کار چطور انجام میشه؟ممنونم عزیزم.
الهام
پاسخ
سلام مرضیه جونم ممنونم از محبت تون و این که ما رو همیشه مورد لطف قرار می دید من از وبلاگ دخملی شکلک یاد گرفته بودم، خودم هم تو یکی از پستهام کامل نوشته بودم که الان نتونستم پیداش کنم برای همین همون آدرس دخملی شکلک رو براتون میذارم: http://dokhmalysheklak.niniweblog.com/post146.php
مامان علی
31 تیر 94 10:44
اره الهام جان من تو ایام عید نیت دوربین خریدن داشتم بهتم گفتم ولی بعدشم گفتمت پشیمون شدم وبخاطر نوت فرسوده قصد اون وکردم که تا الانم خیلی نیازش وحس نکردم اما این روز ها یکم تایپ و...هم دارم که دیدم دوباره مطرح کنم. اون گوشی هم مریم بود که پی یک گوشی خوب میگشت! مرسی از توجهت وممنون
الهام
پاسخ
با خوندنِ پیام های قدیمی الان متوجه شدم چی شده به روی چشم پیگیر هستم
زهره مامانی فاطمه
31 تیر 94 10:57
سلام ودرود بر الهام خانم عزیز چه عکاسهای باطراوتی دقت و حوصله و ظرافتت قابله تحسینه عزیزم که بری پیک نیک و با داشتن پسرکی کوچک به دنبال سوژه های بسیار زیبا باشی. ما در زمان بارداری یه دوربین خریدیم ولی از دست دخمل و از تنبلی خودمان خیلی خیلی خیلی کم ازش استفاده میکنم وبرای همین گوشیمو بخاطر داشتن دوربین خوب عوض کردم ولی با دیدن عکسات دوباره هوس کردم درش بیارم وشروع کنم به عکاسی پس منتظر پستهای ماهم باش با عکسای زیبا قربونه پسرک شیرینم برم که با موهای فرفری هم شیرین وخواستنیهمن فکر میکنم ربطی به موهای فرفری علیرضا جونم نداره ماهم که دختری با موهای صاف داریم هم همین مشکل را داریم ربطش به همون فعالیتشونه که موهاشونه آشفته میکنه دوباره تاکید کنم که عکسات خیلی زیباست ایشااله همیشه به گردش وتفریح باشید
الهام
پاسخ
سلام بر زهرۀ عزیزتر از جانم ممنونم عزیزم و مثل همیشه خیلی به من لطف داری حتما برو سراغشخوبی دوربین اینه که همیشه همراه آدمه و مثلا یک دوربین به حجم دوربین منو نمیشه ببری بازار یا پارک! ولی دوربین برای موارد خاص یه چیز دیگه ست! مخصوصا که شما تو خونه داریش پس ازش استفاده کن دقیقا! درسته الان یادم اومد که یکی از مامان ها که موهای پسرش لخته بهم گفت که وقتی عرق می کنه موهاش می چسبه به پیشونیش قربونت برمفاطمه جونم رو می بوسم
مامان علی
31 تیر 94 11:23
دیدی چی شد همزمان با کامنت گذاری من شماهم کامنت گذاشتی!!دل به دل راه داره هااااااا فدات بشم که اینقدر با محبتی عزیز دل درسته خودتم به همین که گفتم اشاره کردی. اخرشم نمیدونم وایسم نیسم! باشه پس منتظر نصایح شایستت می مونم تا بعد جمع بندی کنیم.
الهام
پاسخ
آره گفتم شاید دیشب خواب به چشمات نیومده باشه و اومده باشی نظر قبلیم رو خونده باشی برای همین بخش اضافه اش رو آوردم برات نوشتم من اگر جای تو بودم خودم رو چند ماه معطل نمی کردم و اگه به لپ تاپ نیاز داشتم می خریدم! درست مثل الان که منتظر ارزونی نشدم و دوربین خریدم! بازم خودت بهتر از هر کسی می تونی تصمیم بگیری!
مامان مهراد
1 مرداد 94 10:52
سلام. واااای یعنی معرکه است. خیلی خودمو نگه داشتم که بگم دوربین که مهم نیست این عکاسه که صحنه ها رو شکار میکنه ، ولی خوب خداییییی دوربین خوب خیلی خیلی موثره. جدای از سابقه درخشان عکاسی شما و انتخاب زیبای سوژه ها خدایی دوریبنت معرکه است. خیلی لذت بردم. علیرضا جون خیلی جیگره ولی وضوحی که این عکس ها داره چهره اش رو خیلی جذاب تر کرده. امیدوارم لنز دوریبنت همیشه به روی زیباترین صحنه ها باز بشه و مموری اش پر بشه از شیرین ترین خاطرات. در مورد موهای فرفروک علیرضا باید بگم خوبه شما همون یه شونه دم صبح رو میزنی . مهراد که به خاطر فر بودن موهاش حموم به حموم با گریه و زاری اجازه شونه زدن میده. راستش بخاطر گریه کردن خیلی نمیخوام اذیت اش کنم. خوشحالم که یه دوست خوب مثل هستی جون همیشه کنار علیرضا جونه و خیلی خواهرانه مراقبشه . علیرضا جون رو ببوس
الهام
پاسخ
سلام مهری جون خیلی خوشحالم که از عکس ها خوشتون اومده می دونید دوربین های دارای تنظیمات می تونه خیلی خوب و در عین حال خیلی بد باشهاگه بتونی به موقع نتظیمات مناسبی انجام بدی واقعا عالیه ولی اگه وقت نذاری و علاقه نداشته باشی حتی عکس های معمولی هم باهاش خوب در نمیاد و همیشه فقط باید روی حالت اتوماتیک عکس بندازی درسته وضوح عکس ها معصومیت چهرۀ بچه ها رو صد چندان می کنه ممنونم عزیزم برای دعای بسیار قشنگت و من هم امیدوارم حق داره مهراد نازمون واقعا درد داره! موهای علیرضا به فرفروکی موهای مهراد جون نیست با این حال همیشه موقع شونه کردن فرار می کنه البته گاهی هم کمی شونه رو خیس میکنم که راحت تر باشه البته بخاطر پریدن موهاش به هوا و این که نمی خوام ژل و موس مو و این چیزها رو به موهاش بمالم، همیشه یه شونه تو کیفم دارم و هرازگاهی در بین روز که بیرون هستیم موهاش و شونه می کنم ولی خب تو جنگل دیگه غیرقابل کنترله مهراد مو فرفروکم رو می بوسم
مامان مهری
1 مرداد 94 10:57
زیارت قبول. وای چقدر لذت بخشه که بشنوی آب از یه سدی سرازیر میشه. چه گلهای نازی و چه شاهتوت هایی... خوشحالم که الهام جون دوباره سلامتیت رو کامل به دست آوردی و دست به توپ شدی. امیدوارم دیگه فیبرم سراغت نیاد دست خاله مهناز هم درد نکنه که در بند بودن دستات عکس های دریاچه رو گرفته.
الهام
پاسخ
ممنونم مهری جانم بله واقعا لذت بخشه! اصلا ما با دیدنِ این که سد پر شده کلی حس زندگی و امید بهمون دست داد! اگر چه به علت مأموران محافظ سد در نزدیکی مانع بتنیش کسی اجازۀ توقف و حتی عکسبرداری نداره و نمیشه بهش نزدیک شد ولی دیدن آب سرازیر به پایین سد خیلی لذت بخشه! و البته که حق دارند اجازه ندن کسی بهش نزدیک بشه، چون اگه خدای نکرده انفجاری اونجا صورت بگیره و به سد آسیبی برسونه با این حجم بالا از آب، شهرهای اطراف همه ویران میشه ممنونم مهری جونجاتون سبز بود منتها من اون قدر سرگرم عکس انداختن از شاتوت ها بودم که فقط تونستم یکی از اون ها رو بخورم ایشالا که تن تون همیشه سالم باشه مهری جون قربان محبتت عزیزم
مامان مهری
1 مرداد 94 10:59
سلام. حالا که بحث دوربین داغه. یه سوال داشتم؟ این عکس هایی که آپ کردی با چه حجمی گرفته و ذخیره شده بود؟ حتما حجم شون بالا ی200 بوده. فکر کنم هر کدوم دو مگ حجم داشته باشن... راستی ریزولیشن دوربین چند پیکسل؟
الهام
پاسخ
سلام مهری جان هر چه میخواهد ذهنِ پرسشگرت، بپرس حجم عکسها خیلی بالاتره و بسته به تعدد رنگ های بکار رفته در اون ها از شش تا ده مگابابت حجم دارند دقت حسگرش 19 مگا پیکسل هست ولی اون چیزی که مهم تره میزان زوم و لنزش هست بازم اگه سوال داشتی بپرس عزیزم
مامان کیانا و صدرا
2 مرداد 94 11:17
ممنونم الهام جونم از زحمتی که کشیدید. فکر میکردم روش شما یه روش دیگه و آسونتره.این راه و قبلا خونده بودم.یه کم سخته و دانلود نرم افزارشم برام درست جواب نمیده.شاد باشید و عکاس زیباترین لحظات
الهام
پاسخ
خواهش می کنم مرضیه جون وظیفه ست می دونید اگه نام عکس هاتون به فارسی باشه خطا میده و خوب در نمیاد و گرنه مشکلی پیش نمیاد من حجم عکس های دوربینم رو به راحتی و به صورت جمعی کم می کردم ولی برای عکس های موبایلم که نامش فارسی بود مشکل داشتم
مامان کیانا و صدرا
2 مرداد 94 11:22
خدا رو شکر که به شما و دوستان خوش گذشته و خدا رو شکر که لتیان عزیز هم پر آب بودهو باز هم خدا رو شکر که شما سلامتیتونو به دست آوردید و ان شاءا....که همواره سلامتی و نشاط برای شما و خانواده متداوم باشد و پایدار
الهام
پاسخ
جاتون بسیار سبز بود مرضیه جان ممنونم دوستم و همین طور شما کیانا جون و صدرای عزیزم رو می بوسم
زری
2 مرداد 94 13:51
سلام الهام جون چه عکسهای زیبایی من هم عاشق عکاسی هستم ویه دوربین canonهم دارم،ولی توچاپ عکس خیلی تنبلم ایشالاهمیشه به گردش وشادی بوس برای علیرضاجون
الهام
پاسخ
سلام زری جان این نظر لطف شماست منم عکس ها رو چاپ نمی کنم چون اگه بخوای خیلی باکیفیت چاپ کنی پرهزینه ست و اگه بخوای با کیفیت پایین چاپ کنی که چاپ نکردنش بهتر ممنونم عزیزم نازنین جون و می بوسم
زری
2 مرداد 94 13:53
راستی این همه عکس روکجانگه میدارید؟ من که تصمیم دارم یه هارداکسترنال بگیرم
الهام
پاسخ
فعلا که روی لپ تاپه و فضا داریم هنوز ولی بعدش باید یک هارد اکسترنال ترابایت بخرم
مونا
3 مرداد 94 7:47
سلام الهام جون. چه تعطیلات دلچسبی. بابت تاخیر در سرزدن به هر دو پستت عذر خواهی میکنم . خواهرم اینا تهران بودن و طبق معمول علی و باران و خواهرزاده ام همه با هم مریض شدن! و دیر اومدم پیشت. الان تا باران خوابه میرم اون یکی پست خوشگلت رو که تا نصفه هاش خوندم میخونم. من که دوربین موقع تولد باران خریدم ولی فعلا اکثر عکسها با گوشیه. ولی شما واردین و من اصلا تو عکاسی وارد نیستم اما عاشقشم. ماشاله علیرضا روز به روز نازتر و خواستنی تر میشه. اسپند براش دود کن. زیبایی های منطقه دماوند بی نظیره. بهشتی تو تهران شلوغ و پر دود. کم اب شدن بستر رودخانه ها هم دلم رو پر از غم می کنه. الهی که بارش رحمت الهی دوباره رودها رو خروشان و پرآب کنه. آمین. بابا عکسهات از طبیعت و سطح شفاف آب و . . . . خیلی ی ی ی ی ی حرفه ای هست و ماشاله بیسته. خوش باشین رفیق. برم اون پستت . . . . (آیکون چشمک ! ! )
الهام
پاسخ
سلام مونا جون بله تعطیلات برای همه مون دلچسب بود و برای شما که تونستید آبجی عزیز رو ببینید و باهاشون مسافرت برید خیلی دلچسب تر البته از مریض شدن بچه ها فاکتور بگیریدیشالا که بهتر شده اند ایشالا که با بزرگ تر شدنِ باران شما هم دوربین به دست بشید و ما شاهد عکس های زیباتون باشیم راستی منتظر پست جدید و دیدن عکس های شمال تون هم هستیم این نظر لطف شماست عزیزم و دماوند واقعا زیباست خداروشکر امسال اوضاع آب خیلی بهتر از سال قبلهسال قبل هر جا میرفتیم برای پیک نیک اشکمون جاری می شد از کم آبی ممنونم عزیزم این نظر لطف شماست و خوشحالم که خوشتون اومده علی و باران گلم رو می بوسم
مامان کیانا و صدرا
4 مرداد 94 9:57
الهام جونم سلام رفیقخوشبختانه تونستم و حجم عکسها رو به صورت کلی کم کردممشکل همون اسمشون بود که تو گوشی عددهای تصویر فارسی میخوره و به صورت کلی اسم عکسها رو عوض کردم و به صورت کلی حجمشونم کم کردم.ممنونم گلم
الهام
پاسخ
سلام مرضیه جونم اتفاقا منم همین الان دارم حجم 200 عکسی رو که روز جمعه تو شمال گرفته ام رو با همون نرم افزار کم می کنم و برای صرفه جویی در وقتم حسابی شادم و چون با دوربین عکس انداخته ام و نام عکس ها انگلیسی هست، نیازی به تغییر نام نداره! کلا نکته ای که وجود داره همونه! من دفعۀ قبل و در جریان کم کردن حجم عس هایی که با موبایل گرفته بودم این و دریافتم و تو همون پست دخملی شکلک کامنت گذاشتم که بقیه به مشکل نخورندراستی در این روش و با استفاده از این نرم افزار کیفیت عکس اصلا پایین نمیاد خوشحالم که کارت راه افتاده عزیزم برای تغییر نام عکس ها به صورت جمعی هم شاید راهی وجود داشته باشه! تو گوگل یه سرچ بکن پیدا میکنی و دسته جمعی نام همه رو تغییر بدی خیلی راحت تره
اریا و مامانش
4 مرداد 94 15:18
سلام الهام جون به به دوربین جدید حسابی مبارکه عکس ها عالیه و علیرضا کوچولو عالیتر مخصوصا اون اخمشو تعرفش با اخم
الهام
پاسخ
سلام ریحانه جون ممنونم عزیزم این نظر لطف شماست دوستم
همراه رایانه
5 مرداد 94 9:26
همراه رایانه مرکز پاسخگویی مشکلات رایانه ای و موبایل (شبانه روزی) تلفن تماس سراسر کشور :9099070345 آدرس سایت : www.poshtyban.ir
مامان کیانا و صدرا
5 مرداد 94 9:58
سلام.ممنونم گلم آره اسم عکسها رو هم دسته جمعی تغییر دادم و کلا خیلی سریع انجام شد.
الهام
پاسخ
سلام مرضیه جان چه خوب! اتفاقا منم دیروز کلی حال کردم با این نرم افزار 175 عکس رو به سرعت و با حفظ کیفیت تغییر حجم دادم موفق باشی عزیزم
زری
10 مرداد 94 12:22
سلام الهام جان شرمنده وقتتون رومیگیرم پرسیده بودم که چه برنامه ای برای کم کردن سایزعکسهاتوی لپ تاپ استفاده میکنید؟ چون تاالان ازتب لت استفاده میکردم حالامیخوام ازلپ تاپم استفاده کنم یادمه تویکی ازپستتاتون توضیح داده بودین ،متاسفانه پیدانکردم ممنونم،
الهام
پاسخ
سلام زری جانم خواهش می کنم، این چه حرفیه این حداقل کاریه که می تونم براتون انجام بدم اگه منظورتون تغییر حجم دسته جمعی هست که: خودم هم یادم رفته کدوم پست بوده فقط به این لینک برید تصویری توضیح داده: http://dokhmalysheklak.niniweblog.com/post146.php فقط اگه عکس هاتون با موبایل گرفته شده و اسمش به فارسیه و یا اسمش طولانیه، اول همه رو تغییر نام بدید و بعد حجم شون رو دسته جمعی کم کنید. برای تغییر نام هم تو گوگل سرچ کنید:" تغییر نام جمعی تعداد زیادی فایل و یا عکس"، ببینید راهی وجود داره یا نه؟ یکی از دوستان می گفتند راهش رو یافته اند. بعد از تغییر نام از اون نرم افزار استفاده کنید. و اگر منظورتون کاهش حجم یک به یک هست، با paint و Microsoft picture manager میشه حجم عکس ها رو کم کرد! ولی پیشنهادم اینه که با اون نرم افزاری که گفتم انجام بدید چون کیفیت عکس ها خیلی خوب حفظ میشه بازم اگه سوالی بود در خدمتم