علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 12 سال و 9 ماه و 4 روز سن داره

♥♔ شیرین کاریهای علیرضا ♥♔

گل پسر... قند عسل...

1392/9/2 22:10
نویسنده : الهام
538 بازدید
اشتراک گذاری

می دانی آقا، روفرشی چیز خوبی ست وقتی یک خانه باشد و یک نی نی باشد که دلش بخواهد خود مختار غذا بخورد و یک مادر باشد که دلش استقلالِ کودکش را می خواهد حتی در امور کوچکی مانند غذا خوردن...عینک

و اگر این کودک را از جمع بالا حذف کنیم، رو فرشی زیبا نیست از آن جهت که وقتی این همه هزینه می کنیم و فرش می خریم حق داریم نقش و نگار زیبایش را ببینیم و از نشستن بر روی این نقش و نگار زیبا لذت ببریم...چشم

روز اولی که مادرمان پا به منزل مشترک خود نهادند، علیرغم تاکید دیگران بر قرار دادنِ روفرشی بر روی فرش های منزل، مقاومت عظیمی از خود نشان دادند و تا همین چند روزِ قبل روفرشی های مادرمان در کمد دیواری قرار داشت...آخر می دانی مادرمان بسیار اصرار داشتند که نقش و نگارِ فرش جلوی چشمشان باشد و از دیدنِ آن لذت ببرند...

اما از آن جا که فرش های منزل ما پس از یک دورۀ طولانیِ تحملِ کثیفی، تازه از قالیشویی برگشته است مادرمان تحمل کثیف شدنِ مجدد آن را ندارند و در یک اقدام اجباری بر روی نقش و نگارِ محبوبِ خود روفرشی پهن کردند و نقش و نگار زیبای فرش را زیر آن پنهان کردند...ناراحت و ما از این که مادرمان را دچار یک عمل اجباری نموده ایم بسی وجدان درد داریم...خجالت و در جستجوی راهی برای شاد نمودنِ مادرمان متفکر

از وجدان دردِ ناشی از پنهان شدنِ نقش و نگار فرش که بگذریم ما را نشسته بر روی روفرشی فرض کن و در حال تکه پاره کردن دفتر نقاشی مان، همان ابزار لازم و کافی برای سر نرفتن حوصله مان و خالی کردنِ زورِ بازوهایمان!!!یول

بـــــــــــــــــــله از روزی که به این نتیجه رسیده ایم که تمام صفحاتِ دفتر نقاشی مان پر شده است از نقش و نگاری که بر آن نگاشته ایم، هر زمان وجدان درد اساسی بر روحمان فشار می آوَرَد و یا به عبارت دقیق تر، حوصله مان سر می رود؛ می رویم سراغ همان دفتر نقاشی معروفمان و در هر نوبت چند برگ از آن را پاره کرده و به روفرشی هدیه می کنیم....

به این صورت که برگ های نقاشی شده را کاملاً ریز می کنیم و پهن می کنیم بر روی روفرشی تا دلِ مادرمان را به دست آوریم و او را خشنود سازیم.... تا دیگر از بابت ندیدنِ نقش و نگارِ فرش ناراحتی نداشته باشند و به جای دیدنِ نقش و نگارِ ثابت و خسته کنندۀ فرشِ زیر پا، متنوع شوند با دیدنِ نقش و نگاری که توسط پارۀ تنشان به ثبت رسیده و هر روز تازه می شوند و از آن مهم تر این که ورزش کنند تا سلامت باشند با جمع کردنِ کاغذهای جِر خورده توسط گل پسر!!!!

بــــــــــــــــــــــله.... یک همچین پسری هستیم مااز خود راضیاز خود راضیاز خود راضی

مدیونی اگر نامِ نامربوطِ خرابکار را بر ما نَهی! نــــــــــــــــــــــه ما فقط به سلامت روح و روانِ مادرمان اهمیت ویژه ای می دهیم!شیطان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

پرهام ومامانش
2 آذر 92 22:59
سلامت روح و روان و خوب اومدین
الهام
پاسخ
آره سمیه جون خودم می بُرَم و می دوزم و چند متر هم اضافه میارم اینو نگم چی بگم! سلامت روح و روان صرفاً جهت دلگرمی به خودمه
مامان آرمينا
2 آذر 92 23:52
فداي اين گل پسر .....قند عسل....آره الهام جون منم كه فرشها رو كه از قاليشويي اوردم روشون روفرشي پهن كردم.حق داري آخه نميخوايم زود كثيف بشه مخصوصا فرشهاي شما كه رنگشون روشنه
الهام
پاسخ
ممنون مریم جونم چه میشه کرد بچه ها هم مقصر نیستند می خوان که ما ورزش کنیم و مرتب خم و راست بشیم و روفرشی رو مرتب کنیم!!
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
3 آذر 92 3:11
خوب کردی رو فرشی گذاشتی از دست این ورجک هااا عمرا اگه تمیز بمونه
الهام
پاسخ
مجبوریم عزیزم مجبــــــــور
مامان آوینا
3 آذر 92 8:37
می بینم که شما هم از ترفند ما استفاده کردید ما هم تموم فرشا رو زیر روفرشی قایم کردیم البته جهت اینکه دل فرشمون برای کثیفی تنگ نشه، یه جا شو اوینا کثیف کرد که البته تمیز کردم ولی چون قطره اهن بود یه تارنمایی ازش مونده
الهام
پاسخ
چاره ای نیست عزیزم می بینم که گلِ خاله هنوز فرش ها نرسیده دست گلِ مبارک و به آب داده، اونم از نوع قطرۀ آهن! راستی می تونی با آبلیمو پاکش کنی
(زهره)مامان فاطمه
3 آذر 92 10:43
من که یه عمره کارم همینه . الهام جون وقتی یه مهمون میخواد بیاد رومبلی ها وروفرشی رو برمیدارم تازه میفهمم شکل وشمایل خونمون چه شکلی بوده. امن از دسته شمااااااااااااااااااااااااا
الهام
پاسخ
عزیزم م م م م کلی دلم سوخت من تا به حال این کار و نکرده بودم ولی از این به بعد مجبــــــــــورم
الهام
3 آذر 92 10:58
این استادا چجوری این همه هماهنگ پشت سر هم میندازن امتحانارو؟ سری هست آیا؟ اگه کم سر میزنم شرمنده ... دقیقا 1 ماهه ک دارم امتحان میدم،بعدشم ک امتحان ترم شروع میشه ... ای خداااااااااااااا الانم با " خنده های الکی " آپم!!! ممنون میشم از حضورت
الهام
پاسخ
فدای سرت عزیزم من شما دانشجوها رو کاملاً درک می کنم: درسخـــــــــــــون میام الهام عزیزم
(زهره)مامان فاطمه
3 آذر 92 11:04
الهام جون وبمو سبک کردم بیا ببین خوب شد 2تا پست جدیدم دارم
الهام
پاسخ
عجب تفاهمی داریم من و شما، زهرۀ عزیزم. آخه الان اونجا بودم و با بهبودِ سرعتِ وبت کلی حال کردم
مامان ایمان جون
3 آذر 92 11:51
ببین مامانو وادار به چه کارایی میکنی؟؟؟؟!!!!
الهام
پاسخ
گفتیم که یک همچین پسری هستیم ما
مامان محمدحسین
3 آذر 92 12:55
خوشم میاد شما بچه ها دست همدیگه رو از پشت بستین...قدیما میگفتن پسرا شیطونترن ، کیف میکنم این دوره و زمونه دختر و پسر حالیش نیست...
الهام
پاسخ
حرف حساب جواب ندارد خالۀ مهربانم لازم به ذکر است که دخترها دست ما شازده پسرها را نیز از پشت بسته اند
خاله فاطی
3 آذر 92 15:04
عاقا جان ما هم از روفرشی خیلی بدمان می اید
الهام
پاسخ
بی دلیل نیست که ما شما را بسیار دوست می داریم، دلیلش همین تفاهمات عمده ای است که بین ما و شما حاکم است
الهام مامان یسنا
3 آذر 92 18:04
الهام جون ما هم همدردیم ما که روفرشی رو از عید امسال مورد بهره برداری قرار دادیم چون که اگه اینکار رو نمیکردیم دیگه فرشمون با قالی شویی کارش حل نمیشد تازه عید هم به قالیشویی گفیم به جای عالی شور و دوشور و این حرف ها مال ما رو اسید شور کنن که لک هایی که یسنا جونم یادگاری گذاشته بود شاید پاک بشه.
الهام
پاسخ
واقعا اگه روفرشی نبود چه کسی پاسخگوی خرابکاری های گاه و بیگاه این وروجک ها بود
الهام(مامان امیرحسین)
3 آذر 92 18:17
واقعا!! منم این چند روزه داشتم به این فکر میکردم که روفرشی عجب چیز مفید و خوبیه!! اگه روفرشی نبود فرش هم نبود! من ماهی چند بار روفرشی رو میشورم ولی آیا میشه این کار رو با فرش هم کرد؟! پس زنده باد روفرشی!
الهام
پاسخ
آفرین به الهام خانم نظیف خوش به حالتون باید خونتون خیلی تمیز باشه که ماهی چند بار روفرشی رو می شورید دچار یأس فلسفی شدم از خونۀ کثیف خودم
مامان آرتميس
4 آذر 92 10:56
اين فسقلي ها روي همه چيز تاثير ميزارن حتي نوع لباس پوشيدن دكور خونه هم كه بايد از زمانيكه راه ميفتن تغيير داده بشه منم مجبور شدم يه سري چيز هاي تزئيني رو از دكور خونه حذف كنم بوس براي پسرك شيطون ومامان علاقمند به استقلال كودك
الهام
پاسخ
عزیزم دارندگی و برازندگی! زورشون زیاده و به من و شما میرسه منم دقیقا از شش ماهگی دیگه خونه زندگی ندارم! علیرضا هم که شیطون و فنی کار، میخواد همۀ وسایل خونه رو تعمیر کنه! خدا به داد من برسه بوس برای آرتمیس خانم زیبا
mamane m@ni
4 آذر 92 15:15
راستش منم علی رغم میل باطنیم مجبورم اینکار رو بکنم
الهام
پاسخ
چاره ای نیست با وجود این بچه ها. باید چند سالی تحمل کنیم
فهیمه
5 آذر 92 11:10
الهام جون شما رو درک می کنم من هم معتقدم که باید از زیبایی ها لذت برد ولی متأسفانه نتیجه ی لذت بردن از زیبایی ها حس بدی است که هنگام آمدن مهمان ها به خاطر کثیف شدن آن زیبایی هاداری. هر چند که روفرشی هم کاری برای تمیز موندن فرش نمی کنه اگه مایعات بریزه سریع جذب فرش میشه ولی باز هم بهتر از هیچیه. امید به روزی که بچه ها بزرگ بشن و بشه روفرشی ها رو جمع کنیم. (هر چند که این آرزو هیچ وقت تحقق پیدا نخواهد کرد به علت وجود آقایون محترم که اصلاً رعایت نمی کنن)
الهام
پاسخ
آره واقعا همین دلیله که منم آخر زیر بار رفتم و روفرشی رو علیرغم میل باطنیم پهن کردم. متاسفانه حرفتون درسته! پس الکی دلمون و برای آینده ها صابون نزنیم که روزی ممکنه روفرشی جمع بشه