علیرضاعلیرضا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 26 روز سن داره

♥♔ شیرین کاریهای علیرضا ♥♔

و اینک روز پدر و روز مرد!

1393/2/22 11:00
نویسنده : الهام
907 بازدید
اشتراک گذاری

افسوس که این قانون عمل و عکس العمل (قانون سوم نیوتن: هر عملی عکس العملی دارد مساوی و در خلاف جهت) دست از سر مادرمان بر نمی دارد و هر چقدر مادرمان می خواهند بی خیالِ این قانون مهم شوند نمی توانند؛ چون این همه سال فیزیک خواندن بالاخره باید یک جایی خود را نشان دهد و الّا علم آموختن و استفاده از آن در زندگی زیرِ سوال می رودخندونک باور کنچشمک

پس چاره ای نیست جز اِعمال این قانون در همۀ مراحل زندگی... از دید و بازدید گرفته تا کوچک ترین امورات منزل و البته کادو گرفتن و کادو دادنخندونک که بحث امروز ما در همین زمینه استزبان

دو هفته ای می شود که مادرمان در پی اعمال این قانون بزرگ و فراگیر همواره در پوزیشن های مختلف از بابایمان این سوال را می پرسند:" روز مرد برات چی بخرم؟" و بابایمان:" هدیه باید سورپرایز باشه این طوری که از من بپرسی که جالب نیست!" و مادرمان تعجبتعجب تعجبتعجبتعجب اتفاقاً همین اندازه تعجب دارد آخر می دانی این درست همان سوالی است که همواره بابایمان در مناسبت های مختلف از مادرمان می پرسندخنده و این گونه مُچ بابایمان تا شانه گرفته می شود به طوری که آب هم از آب تکان نمی خورد و خودشان هم متوجه منظور مادرمان نمی شوندشیطان

بابا و مادرمان تا به حال فقط در تولدها و سالگرد ازدواج و گهگاه ولنتاین به همدیگر کادو می داده اند و روز مادر و پدر به والدین خود هدیه می دادند و از هدیه خریدن برای خود صرف نظر می کرده اندآرام

ولی حالا که ما به این جمع اضافه شده و درک مناسبی از هدیه و سپاس گزاری به دست آورده ایم تصمیم بر این است که مراسم روز پدر و روز مادر به انجام برسد تا ما کم کم قدرشناسی از زحمات پدر و مادرمان را بیاموزیمفرشته

و چه خوب که خداوند هر سال روز مادر و روز زن را جلوتر از روز پدر و روز مرد قرار داده است تا تحقق قانون عمل و عکس العمل با سهولت بیش تر امکان پذیردخندونک

بابای ما در سالروز تولد حضرت زهرا در یک اقدام غافلگیرانه و به صورت کاملاً خودآگاهانه و بدون هیچ گوشزدی از طرف اطرافیان دو ساعت تمام در صف گل فروشی به انتظار نشسته و برای مادرمان گل خریداری نمودند و بسیار در نگهداری گل کوشا بودند تا هیچ گزندی از سوی این جانب بر آن وارد نیاید...شیطان پس این همه تلاش بابایمان شایستۀ جبران شدن از سوی ما و مادرمان است... البته ما که خودمان مردی بزرگ هستیم و باید در این روز بزرگ تبریکاتِ عظیمی برایمان صورت پذیردزیبا ولی از آن جا که بابایمان بسی در تبریک پذیری پیش تر از ما هستند پس نهایت تبریکات و سپاس خود را به ایشان عرض می نماییم...

بابای عزیزم سپاس که وقتی با شما به سوپری سرِ کوچه می رویم تا به یخچال اشاره می کنیم برایمان بستنی می خری و یا تا عبارت "چیپس" و "پوپک" بر زبانمان جاری می شود داوطلبانه برایمان می خری گویا فقط منتظر شنیدنِ این عبارت از زبانِ ما بوده ای تا تمامِ عشق و محبت خالصانه ات را در قالب خواسته هایمان بر ما نثار کنی! و البته در مقابل ویترین اسباب بازی فروشی نیز عکس العملت همین است و این لطف ها در دنیای کودکانۀ ما خیلی عظیم است ...

بابای عزیزم این لطف هایت وقتی عظیم تر می شود و به چشم می آید که مادرمان حتی اگر در مقابل ویترین اسباب بازی فروشی با جفت پایمان برویم داخل یک کفش و بر داشتن یک اسباب بازی اصرار کنیم و آن را به مادرمان نشان دهیم در کمال خونسردی لبخند ملیحی می زنند و می گویند :"بله پسرم اون کامیونه خیلی قشنگه" و بی تفاوت رد می شوند و عُمراً که آن را برایمان بخرند مگر این که نمونه اش را نداشته باشیمغمناک البته لازم به ذکر است که اصرارمان فقط در حد نشان دادنِ آن وسیله به مادرمان استفرشتهچون تجربه نشان داده است گریۀ ما در خریدن یا نخریدن تأثیری ندارد به همین دلیل مدت هاست از شدت پافشاری خود کاسته ایم چون به شدت از نخریدن شی مورد نظر و البته ضایع شدنِ بعد از آن در هراسیمخندونک در نتیجه فقط توجه مادرمان را به آن جلب می کنیم تا در صورت صلاحدیدِ مادرمان خریداری شودفرشته!

بابای عزیزم هر چقدر سعی می کنیم این مورد را نگوییم ولی گویا نمی شود! پس با کمالِ شرمندگی باید بگوییم وقتی با داد و بیداد از شما وسیله ای را طلب می کنیم و نمی خواهی به ما بدهی و می گویی:" برو از مامان بگیر" عجیب کفری می شویمکچل چون می دانیم وقتی شما با این همه محبت های بی دریغ ات آن وسیله را به ما نمی دهی مادرمان که صددرصد آن را از ما دریغ می نماید و چاره ای نمی بینیم جز این که خود را از آن بی نیاز اعلام نماییم تا بیش از این موجبات ضایع شدنِ خود را فراهم ننمائیماجازه

بابای عزیزم بهترین و زیباترین لحظات کودکی ام را وقتی می گذرانم که تو را چون کوه می یابم و بر پشتت سوار می شوم و تو در حال راز و نیاز با معبود خود هستی و عجیب صبوری می نمایی و صبوری ات قهقهه هایم را در خانه طنین انداز می کند و فشار دستم تو را در آستانۀ خفگی قرار می دهدشیطان و من تو را در هر حال چون کوه می بینم و " کنار تو لبریزِ آرامشم"بوس

و شادترین لحظاتمان را با تو در حمام می گذرانیم، وقتی دوش آب را به ما می دهی تا دیوارهای حمام را آبیاری نماییم... و از آن جا که دلمان نمی خواهد شامپو به سرمان بزنی به خواسته هایمان توجه می نمایی و ما را گُربه شور می نمایی تا مبادا به وقت شستنِ سرمان، جیغ مان هوا رودخندونک و از آن جا که به وقت حوله پوشیدن به شدت مقاومت می کنیم و اصرار داریم اندکی بیش تر در حمام بمانیم و آب بازی کنیم، حمام رفتن هایت بسیار شبیه شده است به حمام رفتن های حاج خانم های قدیم، که دوساعتی به طول می انجامید، و این ما هستیم که تو را بر سرِ کار می گذاریم و به وقت بیرون آمدن از حمام تازه هوس انجام حرکت هلیکوپتری می کنیم و تو باز هم صبوری می نمایی  و ساعت ها در حمام ماندگار می شویخجالت

و وقتی ماشین هایمان را خراب می کنیم و مادرمان با ما دعوا می نماید که باید مراقب وسایل خودمان باشیم باز با محبت های بی دریغ و البته به قول مادرمان محبت های بی موقع ات ما را در آغوش می کشی و می گویی:" مهم نیست پسرم یکی دیگه واست می خرم" و کلاً شیوۀ تربیتی مادرمان را با خاک یکسان می نماییخندونک

و وقتی ما را بر ماشین سوار می نمایی و به دور از چشم مادرمان اجازه می دهی روی کنسول جلوی ماشین بنشینیم احساسمان این است که تو بهترین بابای دنیایی...و  تو را بسی بیش تر دوست می داریم وقتی برای انجام کاری پیاده می شوی و جایت را به ما می دهی که دستی بر فرمان داشته باشیم... و علی رغم وجود عینک آفتابی خودمان باز هم اجازۀ استفاده از عینک آفتابی ات را به ما می دهیعینک

بابای عزیزتر از جانم:

تو را دوست می دارم

تو را به جای همه روزگارانی که نمی زیسته ام دوست می دارم

برای خاطر عطر گسترده بیکران

و برای خاطر عطر نان گرم

برای خاطر برفی که آب می شود،

و برای خاطر نخستین گل ها

تو را برای خاطر دوست داشتن دوست می دارم...

از آن جا که مربی مهدمان از معتقد بودنِ مادرمان به قانون عمل و عکس العمل بسی آگاه بوده اند(زبان)یک عدد پنگوئن به ما داده اند که بر روی آن تبریک روز پدر حک شده است تا به محض دیدار با بابایمان روی ایشان را ببوسیم و بدین وسیله تبریکات خود را اعلام نماییم و البته ما این مراحل را به انجام رساندیمتشویق و این است همان هدیه... و نمی دانیم چرا مربی مان می گوید پنگوئن وقتی شباهت زیادی به پنگوئن نداردچشمک

بابای عزیزم بهتر آن است که منتظر هدیۀ روز مرد نباشی زیرا به رسمِ خودت که همیشه هدیه ها را حداقل دو هفته بعد از مناسبت مورد نظر می دهی این بار نیز هدیه ات را دو هفته بعد دریافت خواهی کرد مگر این که مادرمان تحت تأثیر محبت هایت قرار گرفته و در اعتقاد خود به قانون عمل و عکس العمل اندکی تجدید نظر نماینددرسخوان

روزت فرخنده بادمحبت همه آرزویم بهترین هاست برای تو از جانب پروردگارممتنظر


پست های مرتبط با این موضوع در سال 92:

هدیۀ من و بابایی برای مامانم

روز من و بابام

بابای من و روز مرد

دیروز تولد بابای ما بود!

پسندها (6)

نظرات (18)

بابای علیرضا
22 اردیبهشت 93 18:34
من هم روز مرد رو به شما تبریک میگم پسرم من هیچ انتظاری از شما و مامانت ندارم و همین که هستید خیلی خوشحالم البته خوشحال تر میشم اگه مامانت در مورد این قانون عمل و عکس العمل بی رحمانه، تجدید نظر کنه
الهام
پاسخ
ممنونم بابای خوبم من می دونم شما انتظاری نداری ولی شایستۀ بهترین ها هستی باشه فکراش و بکنه شاید هم تجدید نظر کنه
سحر
22 اردیبهشت 93 20:02
به به عجب پست شادی . --------------- مرسی الهام خانم .ای دل غافل چه میدونم ! این استدلال های متفاوت آدما منو کشته هر کی یه جور به آدم دستور میده که اینطور باش و اینجوری کن .حالا من همه شونو بیخیال شدم و دارم طبق روال خودم پیش میرم که همش سعی میکنن با من مقابله کنن .ولی خوب یه روزی تموم میشه این ....... نت که زیاد نمیام تا از دانشگاه برسم خونه دیگه زیاد وقت نمیمونه برام یه کم مطالعه و بعدش خواب .الان درگیر کارهای بسیج دانشکده مون هم هستم که دیگه خیلی سرم شلوغ شد . این حرفها چیه رفیق ! ما که اهل گلگی نیستم . خلاصه اینکه اگه بخوام اصالت حفظ کنم باید بگم فدایی داری فدایی
الهام
پاسخ
استدلال های آدم ها رو بی خیال شو سحر جان چون هر چقدر هم خودت و تغییر بدی نمی تونی دل همه رو به دست بیاری. البته این سر در گمی اقتضای سنتون هم هست ایشالا امتحانات به خوبی و خوشی تموم بشه و شما هم راحت شی برات آرزوی موفقیت می کنم
✿مهدیه✿
22 اردیبهشت 93 22:32
روزت مبارک مرد کوچک
الهام
پاسخ
ممنونم خاله مهدیۀ عزیزم
ساناز
23 اردیبهشت 93 1:39
عزيزم گذاشتم و ممنون
الهام
پاسخ
خیلی خیلی لطف کردید عزیزم
مامان کیامهر
23 اردیبهشت 93 9:19
روز مرد را به مرد کوچک و پدرشون تبریک میگم روز مرد نوشتتون فوق العاده بود و متفاوت الهام جون قبول داری این آقایون قوانین نیوتن را که می تونن نقض کنن هیچ ! قانون سازی هم میکنن، مثلا عمل خانم عکس العملی دارد برابر با صفر یا نهایتا یک شاخه یا فوقش یک دسته گل
الهام
پاسخ
ممنونم بهار عزیزممن هم روز مرد رو به کیامهر عزیز و پدرشون تبریک میگم فدای محبتت عزیزم. این نهایت لطف شما رو می رسونه گل گفتی بهار جونم حالا جدای از طنز حاکم بر این نوشته، من به شخصه معتقدم که قانون عمل و عکس العمل همواره تو زندگی همه مون لازمه و نه فقط در ارتباط با همسر بلکه در همۀ مراحل زندگی در واقع خداوند هم خیلی وقت ها بر طبق قانون عمل و عکس العمل اعمال قانون می کنه واین قانون عمل و عکس العمل مساوی ست با این که میگیم:" دنیا دارِ مکافاته!" خیلی وقت ها تا ما خودمون تو اون شرایط قرار نگیریم زجری که در نتیجۀ اشتباه مون قبل ترها به دیگران وارد کردیم رو درک نمی کنیم... قانون عمل و عکس العمل به ما کمک می کنه که تو همین دنیا تجربه ای از بازخورد اشتباهمون و داشته باشیم و مجازاتش به اون دنیا نرسه و البته بهمون کمک می کنه که در تکرار کردنِ اشتباهمون تجدید نظر کنیم
مامان بردیا
23 اردیبهشت 93 12:01
روزت مبارک مرد کوچک.همین طور روز بابای مهربونت
الهام
پاسخ
ممنونم خاله جون مهربون
مامان محمدحسین
23 اردیبهشت 93 14:49
عالی بود .... کاش من این پُست رو دیشب خونده بودم تا طبق قانون نیوتون عزیز نه تنها کادو نمیدادم بلکه تبریک هم نمی گفتم
الهام
پاسخ
مرسی عزیزم عزیزمی این بزرگواری شما رو می رسونه که در مقابل کادوی نداده و تبریک نگفته تا این حد گذشت کردید که هم کادو دادید و هم تبریک گفتید مطمئناً همسرتون این و درک می کنه اگه درک نشدید می تونید برای دفعۀ بعد مطابق قانون عمل و عکس العمل رفتار کنید
صدف
23 اردیبهشت 93 15:18
سلامممم عیدتون مبارک خیلی پست قشنگی بود . نحوه نگارشش که بی نظیر بود ... منم این روزو به مردای خونتون تبریک میگم بویژه به صاحب این پست پدر علیرضا خان
الهام
پاسخ
سلام عزیزم عید بر شما هم مبارک ممنونم صدف جان. شما خیلی لطف دارید خیلی ممنونم عزیزم
حامده(مامان امیر محمد)
23 اردیبهشت 93 17:13
تبریک میگم این روز رابه همه باباهای مهربون به ماهم سربزنید ماهم پست داریم
الهام
پاسخ
ممنونم عزیزم. به روی چشم در اولین فرصت میام پیشتون
مامان ایمان جون
23 اردیبهشت 93 23:08
یعنی من عاششششششششششششششق این نوشتنتم الهام جون , این پستت خیــــــــــــــــــــــلی باحال بود روز مرد کوچک و مرد بزرگ خونتون هم مبارک
الهام
پاسخ
لطف داری عزیزم خوبه که موجبات خندۀ خواننده رو فراهم کردیم من هم این عید بزرگ و روز مرد رو به ایمان جون و پدرش تبریک میگم نظرتون رو خصوصی گذاشته بودید حدس زدم ممکنه اشتباهی رخ داده باشه آخه چیز خصوصی توش نبود به خاطر همین خودم دوباره کپی و ارسال کردم البته با فلاکت فراوان این قانون های جدید نی نی وبلاگ یه خورده دست و پاگیر شده مخصوصا اگه تو صفحۀ کاربری هم باشیم
مامان عليرضا
24 اردیبهشت 93 2:17
عزیز دل خاله روزت مبارک مرد کوچکچه هدیه ی قشنگی هم برای بابا درست کردی دستت درد نکنه خدا سایه ی بابای مهربونت رو بالای سر شما و مامان نگه داره
الهام
پاسخ
ممنونم خاله جونم البته این هدیه رو خالۀ مهد کودکم بهم داده خاله جون من هم روز مرد رو به آقا علیرضا و بابای مهربونش تبریک میگم مرسی بابت دعای قشنگتون
مامان کوثر
24 اردیبهشت 93 8:28
ما هم این روز بزرگ رو بر این پدر بزرگوار و پسر فهمیده تبریک میگوییم
الهام
پاسخ
ممنونم عزیزممن هم این عید بزرگ و روز مرد رو به آقای خونه تون تبریک میگم
خاله منیره
24 اردیبهشت 93 12:28
سلام الهام جان،فکر کنم سوتفاهم شده باشه چون اصلا منظورم این نبود که با این پستتون دارین اعلام جنگ میکنین نسبت به جنس مذکر چون فقط متن جالبی داشت براتون گذاشتم وگرنه کاملا واقفم که این پست شما کاملا طنز و واقعا هم تو نگارشش موفق عمل کردین امیدوارم رفع سوتفاهم شده باشه
الهام
پاسخ
ای وای من مگه شما نوشته بودی؟ آخه به جای اسم فقط نوشته بود "خ" احتمالا می خواستی بنویسی خاله منیره که بقیه اش نخورده تازه خصوصی هم ارسال شده بود فکر کردم برای کسی سو تفاهم پیش اومده نوشتم که یه وقت بقیه این فکر و نکنند اگه می دونستم شما نوشتی که یک لحظه هم این تصور رو نمی کردم عزیزمآخه به خوبی و مهربونی شما وافقم خدا رو شکر که رفع سو تفاهم شد... دلم میخواد بدونید شما یکی از بهترین دوستان مجازی ما هستید به امید دوستی پایدار
مامان سویل و آراز
24 اردیبهشت 93 15:51
ای پدر ای بهترین آهنگ زیبای غزل ای پدر ای سرزمین پای و عشق زحل ای پدر ای مهربان سر افراز زندگی نام جاوید تو ماند بر زمین و زندگی روز پدر و ولادت حضرت علی مبارک
الهام
پاسخ
ممنونم عزیزم من هم روز مرد و روز پدر و به مردهای خونه تون تبریک میگم
خاله منیره
24 اردیبهشت 93 18:26
ممنونم گل نازم،من چون با موبایل میام و وقتی اسمم رو میخوام وارد کنم خ اول رو که میزنم اسم کاملم میاد روش میزنم.احتمالا وقتی زدم وارد نشد و من متوجه نشده بودم و موقع رمز زدن اشتباها تیک خصوصی رو زدم که اینا هم از محدودیتای موبایله دیگه..خوشحالم که برطرف شد از این به بعد هم بیشتر دقت میکنم چون دوست ندارم خدایی نکرده سوتفاهمی پیش بیاد و موجب ناراحتی بشه پاینده باشی و ماندگار
الهام
پاسخ
می فهمم عزیزم من هم خیلی وقت ها به این مشکلات برخوردم فدای این همه محبتتون منیره جون به امید روزی که یک وبلاگ برای نی نی نازت درست کنی و من جبران کنندۀ این همه لطف و محبتت باشم راستی به نظر من بد هم نیست اگه از همین الان مثل خیلی از مادرها که هنوز نی نی ندارند یه وبلاگ درست کنی و به ما خبر بدی تا لینکتون کنیم و از این طریق باهاتون در تماس باشیم
خاله منیره
24 اردیبهشت 93 19:34
پیشنهادتون خیلی عالی بود و به جد ازش استقبال کردم و سریع درست کردمخیلی ممنون بابت پیشنهاد عالی و پرمهرت نازنینم..
الهام
پاسخ
کارتون عــــــــــالی بود منیرۀ عزیزم.من هم اکنون به شما سر می زنم و لینکتون می کنم
مامان فهیمه
25 اردیبهشت 93 16:25
اين جهان كوه است و فعل ما ندا سوي ما آيد نداها را صدا فعل تو كان زايد از جان و تنت همچو فرزندي بگيرد دامنت پس تو را هر غم كه پيش آيد ز درد بر كسي تهمت منه،بر خويش گرد روز آقایان نوری مبارک الهام جون باهاتون موافقم من هم همین کار رو کردم.
الهام
پاسخ
ممنونم عزیزم دمِ شما گرم پس با همدیگه هم فکر هستیم
مامان مانی
27 اردیبهشت 93 1:03
روز مرد رو به مرد کوچولوی خونتون و البته بابای مهربونش تبریک می گم. الهام جون چند وقتی بود که نیومده بودم وبتون دلم برای قلمتون و بیشتر خودتون البته تنگ شده بود.
الهام
پاسخ
ممنونم عزیزم. من هم روز مرد و به مانی جون و بابای خوبش تبریک میگم ما خیلی بیش تر دلمون برای شما تنگ شده بود